· Makale Gönderme · Makale Değerlendirme
2011, Cilt 2, Sayı 1, Sayfa(lar) 052-053
[ Özet ] [ PDF ] [ Benzer Makaleler ] [ Yazara E-Posta ] [ Editöre E-Posta ]
İnhale Steroid Kullanımı Sonucu Gelişen Özofageal Kandidiazis
Taylan Kara1, Gökhan Darılmaz2
1Beyhekim Devlet Hastanesi, Radyoloji Bölümü, Konya, Türkiye
2Beyhekim Devlet Hastanesi, Genel Cerrahi Bölümü, Konya, Türkiye
Anahtar Kelimeler: özefajit, kandidiyazis, steroidler, ösefagoskopi
Özet
71 yaşında kadın hasta disfaji, odinofaji ve dispne şikayetleriyle başvurdu. 20 yıldır astım tanısı ile takip edilen ve daha önce düzensiz olarak inhale flutikazon propionat ile tedavi edilmiş olan hasta, son 10 gündür düzenli olarak inhale flutikazon propionat tedavisi alıyordu ve halen bu tedavinin 9. günündeydi. Hastaya özofagoskopi yapıldı. Endoskopide özofagus lümeninde mukozayı diffüz olarak tutan ve özofagusun alt kısmında yer yer lümeni daraltan beyaz, kirli sarı plaklar vardı. Endoskopi bulguları kandida özofajiti ile uyumluydu. 14 günlük antifungal tedavi sonrası yapılan kontrol endoskopisinde bu kandida plaklarının tamamen kaybolduğu görüldü. İnhale steroid tedavisi alan ve odinofaji şikayeti ile başvuran hastalarda ayırıcı tanıda kandida özofajiti akılda tutulmalıdır.
  • Başa Dön
  • Özet
  •